Начало > Авиация > Продукти > Греси, смазки, масла и специални течности > Масла, греси и смазки по руски стандарт
Авиационни масла
Масло МС-8П (ОСТ 38.101163-78) – е най-широко използваното минерално масло с комплекс от високоефективни добавки.
Произвежда се от западно-сибирска и приуралска нефт. Масло MС-8П е предназначено за газотурбинни двигатели на самолети и вертолети, чиято температура на маслото на изхода от двигателя не надвишава 150ºС.
Предназначение
Използва се в състава на маслосмеси с авиационно масло МС-20 (в съотношение 25:75, 50:50 и 75:25) в турбовитлови двигатели, а също така и за консервация на маслоситемите на авиационните двигатели. Използва се в корабни газотурбинни установки и в газопомпени агрегати. Масло МС-8П е разработено като замяна на маслото МК-8 и МК-8П, като значително ги превъзхожда по редица експлоатационни показатели, в частност, по вискозитет при ниски температури, термоокислителна стабилност, ресурс на работа.
Масло МС-14 (ГОСТ 21743-76) е авиационно масло за селективно почистване. Има висока смазочна способност, не агресивно е по отношение към метали и сплави, стабилно към окисляване при високи температури и в условие на съхранение
Предназначение
Използва се в осеви шарнири на втулки и винтовете на вертолета, а също така и като компонент за някои моторни масла и смазки.
Масло МС-20 (ГОСТ 21743-76) е авиационно масло за селективно почистване. Произвежда се от безпарафинова нефт, с ниско сярно съдържание. Маслото има висок вискозитет, отлична адхезия, добри смазващи свойства и температура на запалване не по-ниска от 265ºC.
Предназначение
Използва се в цилиндрови двигатели на самолети; в състава на маслосмеси с масла МС-8П, МС-8 (в различни съотношения) в смазочни системи на турбовитлови двигатели; в осеви шарнири на втулки на вертолетните винтове, за смазване на мотокомпресори на газопомпени станции, а също така и в като базов компонент за някои моторни масла и смазки.
Масло ИПМ-10 (ТУ 38.101299-90) е синтетично въглеводородно с комплекс от високоефективни компоненти.
Работоспособно е в интервал от температури -50 до +200ºC.
Предназначение
Използва се в газотурбинни двигатели с висок термичен стрес от гражданската и военната авиация с температура на изхода на двигателя до 200ºC, а също така и в авиационни турбохладилници като унифициран сорт масло. Използва се и в други агрегати като газопомпени станции с задвижване от авиационен двигател. Може да се използва за кратковременна консервация.
Масло Б-3В (ТУ 38.101295-85) е синтетично масло на основата на сложни ефири на пентаеритрит и маслени киселини в комбинация с допълнителни компоненти. Масло Б-3В има отлични смазващи свойства. Недостатък: изпаряване и кондензация на противозадиращата добавка при ниска температура на експлоатация в резултат на окисление с последващо разтваряне на утайката в маслото при температура 70-90ºC.
Предназначение
Използва се в газотурбинни двигатели, редуктори на вертолети и друга техника с температура на маслото на изхода на двигателя до 200ºC.
ТСгип (ТУ 38.1011332-90) е масло за хипоидни предавки принадлежи към групата универсални масла с противозадирни добавки с висока ефективност и многофункционално действие.
Масло ТС-гип обезпечава нормалното функциониране на хипоидни предавки, работещи с ударни натоварвания при контактни напрежения по-големи от 3000МПа и температура на маслото до 150ºC.
Предназначение
Използва се във военна и гражданска авиационна техника за смазване на вертикалните и хоризонталните шарнири на втулките на винтовете на вертолета, или при производството на маслосмеси за опашни и промеждутъчни редуктори.
Маслосмес СМ-4,5 (ТУ 0253-007-39247202-96) е смес от авиационни масла МС-8П и МС-20 в съотношение 75:25 (% в масово съотношение)
Предназначение
Използва се в самолети и турбовитлови двигатели тип АИ-20 и АИ-24.
Масло ВНИИ НП 50-1-4Ф (ГОСТ 13076-86) е синтетично двуефирно масло с добавки, повишаващи противоизносващите свойства и термоокислителна стабилност.
Предназначение
Предназначено е за използване в двигатели с температура на маслото на изхода до 175ºC и в турбохладилници.
Масло АМГ-10 (ГОСТ 6794-75) е произведено на основата на дълбокодеароматизировани нискосгъстяващи се фракции, получавани от продукти на хидрокрекинг на смеси на парафинова нефт и състоящо от нефтени и изопарафинови въглеводороди. Масло АМГ-10 съдържа сгъстяваща и антиоксидантна добавка, а също така и отличен органичен оцветител.
Предназначение
Предназначено е за използване в хидравличните системи на авиационната и наземна техника, работещи в темпреатурен интервал на околната среда от -60 до +55ºC.
Масло МС-8рк (ТУ 38.1011181-88) е работно-консервационно масло на основата на масло МС-8П с добавка на инхибитор на корозия. Значително превъзхожда МС-8П по консервационни показатели.
Предназначение
Използва се за консервирането и смазването на авиационни двигатели. При консервация на маслосистемите на авиационните двигатели предоставя срок на защита в период от 4 до 8 години, в зависимост от предписанията на производителя на агрегата и условията на съхранение.
Масло 36/1-КУА (ТУ 38.101384-78) е синтетично масло на базата на естери с комплекс от добавки, имащи високи противозадирни свойства.
36/1-КУА се използва в газотурбинни двигатели с температура на маслото на изхода на двигателя 200 °C.
Маслосмес СМ-4,5 (ТУ 0253-007-39247202-96) е смес от авиационни масла МС-8П и МС-20 в съотношение 75:25 (% в масово съотношение)
Предназначение
Използва се в самолети и турбовитлови двигатели тип АИ-20 и АИ-24.
Масло 132-08 (ГОСТ 18375-73) се използва за смазване на различни фрикционни възли със слабо натоварване.
Маслото е смес от течен полиетилсилоксан ПЭС-4 и минерални масла.
Масло 132-08 поддържа надеждната работа на структурни възли, машинни части и механизми: намалява триенето между свързващите елементи на триещите механизми; намалява износването и предотвратява заклинване и надраскване на работните елементи; осигурява ефективна защита срещу корозия; поддържа чистотата на контактните повърхности; премахва излишната топлина от работната зона по време на интензивни процеси на триене.
Масло 132-08 е ефективно в температурен диапазон от минус 65-70°C до плюс 70°C.
Греси (пластични смазки)
Смазка Циатим-201 (ГОСТ 6267-74) е масло със нисък вискозитет, сгъстено с литиев стеарат, съдържа антиокислителна добавка. Основните експлоатационни характеристики са удовлетворителна механична стабилност, ниска колоидна стабилност, моразо- и водоустойчивост. Смазка Циатим-201 е работоспособна при температури от -60 до +90ºC.
Предназначение
Използва се във връзки и места на триене, работещи с малко усилие на движение при невисоки натоварвания, авиационна техника, радиотехническо оборудване, електромеханични и други устройства и точни механизми.
Смазка Циатим-202 (ГОСТ 11110-75) се използва за смазване на лагери при температури от -50ºC +120ºC.
Смазка Циатим-203 (ГОСТ 8773-73) е минерално трансформаторно масло, сгъстено с литиев сапун, техническа мас и сулфатиран аспидол. Съдържа вискозитетна и противозадираща добавка. Основните експлоатационни характеристики превъзхождат Циатим-201 по химична и колоидна стабилност, водоустойчивост и противоизносни характеристики.
Работоспособна е при температури от -50 до +100ºC
Предназначение
Използва се за в зъбни, червячни предавки на редуктори, опори на плъзгане и лагери, различни силови механизми, винтови двойки, натоварени редуктори, механизми, експлоатирани на открити площадки, връзки на триене.
Смазка Циатим-205 (ГОСТ 8551-74) е смес на висококачествени минерални масла, сгъстени с бял церезин. Основни експлоатационни характеристики – устойчива към действието на концентрирани неорганични алкални киселини, амини, спиртове, хидразини. Отлични водоустойчиви и защитни свойства. Работоспособна е при температури от -60 до +50ºC
Предназначение
Използва се в резбови и контактни съединения и уплътнения, работещи в агресивна среда.
Смазка Циатим-221 (ГОСТ 9433-80) е силиконова течност, сгъстена с комплексен сапун. Съдържа антиокислителна добавка. Основните експлоатационни характеристики на смазка Циатим-221 – неразтворима в вода, хигроскопична, съхранява стабилност даже при кипене. При поглъщане на влага се уплътнява, има низка противоизносващи характеристики, химически устойчива, инертна към гума и полимерни материали. Работоспособна при остатъчно налягане от 666,5 Па в интервал от температура от -60ºC до +150ºC
Предназначение
Използва се в лагери на електромашини, системи за управление на уреди с честота на въртене до 10 000 мин-1, в агрегатни лагери на летателни апарати, връзки на триене и спрегнати повърхности „метал-гума“, работещи във вакуум.
Смазка ПФМС-4С (ТУ 6.02.917-79) е полиметилфенилсиликсанова течност, заредена с колоиден графит. Основни експлоатационни характеристики на Смазка ПФМС-4С има повишена противозадирни свойства, висока термична стабилност и низка изпаряемост. Работоспособна е при температури от -30 до +300ºC, кратковременно до +400ºC.
Предназначение
Употребява се в авиационни връзки на триене, лагери, винтови шарнири, резби.
Смазка ОКБ-122-7 (ГОСТ 18179-72) е смес от силиконна течност и минерално масло, сгъстена със литиев стеарат и церезин.
Основни експлоатационни характеристики на смазка ОКБ-122-7 са добри консервационни и противоизносни свойства, устойчивост, удовлетворителна колоидна и химична стабилност. Многоцелева, консервационна, работоспособна при температури от -40 до +100ºC.
Предназначение
Употребява се в авиационни лагери на електромашини, прецизни лагери и точни механизми.
Смазка №9 (ТУ 38 001116-73) е нисковикозитетно минерално масло, сгъстено с бариево-оловен сапун на стеаринова киселина. Основни експлоатационни характеристики: мразоустойчива, удовлетворителни консервационни свойства и водоустойчивост, ниска антиоксидантна и колоидна стабилност. Работоспособна при температури от -60 до +80ºC
Предназначение
Използва се в специфични връзки на триене.
Смазка Литол-24 (ГОСТ 21150-87) е минерално масло с вискозитет 60-75мм2/с при 50ºC, сгъстено с литиев сапун 12-хидроксистеаринова киселина, съдържа антиокислителна и вискозитетна добавка. Основни експлоатационни характеристики са висока колоидна, химична и механична стабилност, водоустойчивост даже в кипяща вода, при нагряване не се втвърдява. Работоспособна при температури от -40 до +120ºC, кратковременно съхранява работоспособност при температура 130ºC.
Предназначение
Използва се във всички видове фрикционни лагери плъзгащи лагери, шарнирни, зъбчати и други предавки, повърхности на триене на колесни и гъсенични транспортни средства, индустриални механизми, електрически машини и др.
Смазка ВНИИ НП-207 (ГОСТ 19774-74) е смес от силиконова течност и синтетично въглеводородно масло, сгъстена с комплексен сапун, съдържаща антиокислителна добавка. Основни експлоатационни характеристики са водоустойчивост, хигроскопичност, повишена термоокислителна стабилност, работоспособна при остатъчно налягане 666,5 Па и температура от -60 до +200ºC.
Предназначение
Използва се в фрикционни лагери на електрически машини, стартер генератори с честота на въртене до 10 000 мин-1.
Смазка ВНИИ НП-225 (ГОСТ 19782-74) е силиконnа течност, сгъстена с малодисперсен молибден дисулфит, съдържаща стабилизираща добавка. Основни експлоатационни характеристики са работоспособност при температури от -60 до +250ºC (при алуминиеви сплави), от -40 до +300ºC (при нискооборотни възли на триене).
Предназначение
Използва се в подвижни и неподвижни резбови съединения, високонатоварени малоподвижни възли на триене.
Смазка ВНИИ НП-232 (ГОСТ 14068-79) е минерално масло със среден вискозитет, сгъстено с литиев стеарат. Основни експлоатрационни характеристики са противозадирните свойства и работоспособност при температури от -50 до +300ºC.
Предназначение
Използва се за облекчаване на сглобяването, разработване и смазване на лагери на плъзгане, шарнири на зъбни и винтови предавки, високонатоварени бавноподвижни възли на триене, резбови съединения.
Смазка ВНИИ НП-235 (ТУ 38.101297-78) е органична течност, сгъстена с органичен сгъстител. Основни експлоатационни характеристики е вискозитета незначително зависи от скоростта на деформация, висока термична и ниска колоидна стабилност, добри противозадирни свойства. Работоспособна при остатъчно налягане от 666,5 Па и температура от -60 до +250ºC.Предназначение
Използва се в фрикционни лагери.
Смазка ВНИИ НП-246 (ГОСТ 18852-73) е силиконова течност, сгъстена с пигмент. Има висока термична стабилност, ниска изпаряемост, добри противозадирни характеристики и мразоустойчивост, работоспособна при вакуум до 1,3·10-4 Па и при температури от -60 до +250ºC
Предназначение
Използва се в фрикционни лагери и мало-мощни зъбни предавки.
Смазка ВНИИ НП-286 (ТУ 38.101181-77) е масло, продукт на хидрокрекинг и хидроизомеризация, сгъстено с литиев сапун на стеаринова киселина и киселини хидрирано рициново масло. Съдуржа антиокислителна и противозадирна добавка. Има ниска колоидна стабилност, висока механична стабилност и водоустойчивост. превъсхожда всички други смазки за жироскопи по мразоустойчивост. Работоспособна е при температури от -60 до +120ºC.
Предназначение
Използва се в лагери на ротора на жироскопи.
Смазка НК-50 (ТУ 38.10111219-95) е авиационна смазка на основата на масло МС-20, сгъстена с натриев сапун на стеаринова и олеинова киселини, съдържаща графит. Основни експлоатационни характеристики са ниска мразоустойчивост и водоустойчивост. Работоспособна при температури от -15 до +120ºC
Предназначение
Използва се в лагери на главината на шасито на самолети и вертолети.
Смазка 1-13 (ТУ 38.40158142-95) е смес на минерални масла с нисък и среден вискозитет, сгъстени с натриев сапуна на мастни киселини на рициново масло. Съдържа не много калциев сапун на същите мастни киселини. Основни експлоатационни характеристики на смазка 1-13 са ниска водоустойчивост, при контакт с вода се емулгира и разтваря в нея. Работоспособна е при температура от -20 до +110ºC.Предназначение
Използва се в разнообразни фрикционни лагери, по-рядко в лагери на плъзгане, в лагери на електродвигатели, главини на колела на по-стари автомобили и техника и др.
Ако не намирате необходимия Ви продукт на тази страница, не се колебайте да се свържете с нас и да ни отправите допълнително запитване.